torsdag 27. juni 2013

Grand Canyon

Lørdagen reiste vi videre til Las Vegas, med ca. 15 grader varmere vær enn Hawaii, var jeg spent på om jeg i det hele tatt ville overleve. 44 grader er vel varmt for en nordmann, men det gikk forbausende godt, takket være den lave luftfuktigheten :) Første dagen brukte vi til litt sightseen, det kommer jeg tilbake til i neste innlegg, i dette innlegget ivrer jeg etter å fortelle dere om den fantastiske turen vi hadde til blant annet Grand Canyon.

Klokken 11 på formiddagen lettet helikopteret vårt som vi delte med en annen familie på tre, og Rune og Niklas var knallheldige og fikk sitte i framsetene med piloten. Her hjelpes en kry Niklas ut av helikopteret på første stopp, Colorado River:


Rune har fått oppfylt en av drømmene sine når han nå har vært på selveste Grand Canyon, her med Colorado River i bakgrunnen:



Her er vi på båttur langs Colorado River, kjekke kjæresten min :)



Vakkert:




Selv om dette ikke stod på drømmelista mi, er dette noe av det jeg hadde sett mest fram til på USA turen vår:


Så var det helikopter videre til Skywalk, her et bilde av Colorado River fra helikopteret:



Jepp, jeg torde det, alle tre gikk vi ute på skywalken som ruver 1220 meter opp i høyden, var ikke lov til å ha med kameraet dit, men fikk heldigvis noen bilder av guiden vår etterpå:



En liten utfordring, kanskje litt lurt å blåse opp bildet først, klarer dere å finne en indianerjente i fjellets røde struktur? Hvis dere vil utfordre dere enda mer, så kysser hun en hest i en annen av fjellets farger. Vanskelig? Gruble litt til,  så viser jeg et nærbilde hvor dere ser det bedre helt på slutten av innlegget :)



Ikke noe for de med høydeskrekk dette:


De med litt høydeskrekk sitter slik når pappaen tar bilde av mammaen ved en usikret fjellskrent:



Ser jo kanskje litt skummelt ut da, og det var faktisk ganske nøre stupet også, hadde nok ikke fått meg til dette for noen år siden :)


Og, jaggu viste ikke Niklas en tøff side av seg selv også :)


Her er vi alle tre foran Eagle Point:


Hvis dere ser formasjonen i fjellet, ser dere ørnen som sprer ut vingene sine, på den ene høyden til venstre ligger en hund på vakt, den passer på matskålen sin på høyden helt til venstre på bildet:


Så ble vi med bil kjørt til nok et utsiktspunkt, også med Colorado River i bakgrunnen:


Så var guideturen over, og tid for helikoptertur tilbake til basen:


Med Niklas som "pilot":


Gjett om vi er fornøyde da, denne opplevelsen gjorde hele Las Vegas turen for min og Rune sin del :) Niklas var også kjempefornøyd, men han hadde allerede forelsket seg i "The Strip", så han storkoste seg under hele Las Vegas oppholdet :) I tillegg til å ha vært på Grand Canyon, fikk vi også denne turen krysset av staten Arizona i og med at den delen av Grand Canyon vi var på tilhører Arizona og ikke Nevada som Las Vegas ligger i :)

Anbefaler alle som er i Las Vegas og koste på seg dette, det er faktisk mange ganger bedre enn det ser ut til :)

Nå er vi allerede i en ny stat, denne gagen er det California og Los Angeles :) I morgen blir det Disneyland og tror nok jeg gleder meg mins like mye som Niklas :)

Ha en super dag kjære lesere :)

Klem, Iren <3

Klarte dere utfordringen? Helt til høyre på bildet lengere oppe ser dere denne indianerjentas profil, med hestehale, i motsatt farge ser dere hesten hun kysser :) Enkelt?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar