søndag 15. juli 2012

Little India og Lake Garden

Det er en del attraksjoner i KL vi enda ikke har fått med oss, så i går benyttet vi anledningen til å dra til to av de mest populære attraksjonene: Little India og Lake Garden. Tony ville heller ligge hjemme i senga si å sove, han har jo ferie, så da fikk han heller det :)

Her er bilder fra Little India. Det første som møter oss før vi inntar selveste hovedgaten, er denne fontenen, den minner litt om en tivolikarusell synes jeg :)



Her er gaten i Little India, vakkert pyntet med gatelykter og annen stas:



Flere vegger med armbånd, her er det bare å velge å vrake:



Midt blant silke, juggel og annen krimskrams, lå denne dyrebutikken. Tror det må være den tristeste dyrebutikken jeg noen gang har sett:


Bollywood-butikk:


Like ved gaten lå denne fine gamle bygningen, den er bygd for og minnes en indisk åndelig leder, Vivekananda, som besøkte Malaysia i 1893. Bygningen heter Vivekananda Ashrama og ble bygd i 1904.



Noen gater bortenfor så vi denne evangelisk-lutherske kirken, det er den første jeg har sett i Kuala Lumpur, og jeg tror at det er den eneste også:



Etter runden i Little India, dro vi videre til Lake Garden, det er en stor vakker park som ble etablert så tidlig som 1888, den var et tilfluktssted fra byens mas og kjas under kolonitiden. Her er noen av mange bilder jeg tok:

Niklas storkoste seg når han fikk sparke fritt rundt med sparkesykkelen sin:


Her ligger det et lite ekorn på lur:



Bananer vokser også i storbyen:


Så grønt og fint:





Må ha litt kald drikke og is for å kjøle oss ned litt:


Nydelig hage:





I denne parken var det to store lekeplasser for barna:



Her er vi på vei hjem, dette bildet er tatt ved en 6 felts vei, det skulle man ikke tro når man ser hvor grønt og fint det er, i bakgrunnen skimtes også Petronas og KL-Tower, vakkert syn synes jeg :)


Det at de har så store fine grøntarealer midt i KL, er noe av det som imponerer meg mest med byen. Ved denne parken ligger også Bird Park, Butterfly Park, Orchide Garden og mange flere attraksjoner. Så hvis du en gang skal til KL, er denne plassen verd ett besøk :)

I dag har vi hatt en kjedelig og litt tussig dag i her nede, vi holder på å pakke :( Å ingenting er så kjedelig som det:( Men, nå er vi ferdige med vår del, i morgen kommer flyttefirmaet og pakker resten :) Og, ettersom de stikker av med alt av sengetøy og håndklær osv, skal vi ligge på hotell de siste nettene vi har igjen her i KL, gleder meg litt til det også. Hotellet vi skal ligge på er det samme som vi bodde på med det samme vi flyttet nedover, det heter Mandarin Oriental, og er kjempefint. Men, det beste er at det ligger midt i byen, rett ved tårnene og parken i byen :) 

Da skal jeg køye, det blir siste natt i leiligheten vår, og jeg vet jeg kommer til å savne den masse........

Ha ei fortsatt fin helg dere :)

Klem, Iren <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar