onsdag 11. juli 2012

Hot Waterfall

Etter vi hadde vært på Tiger Cave Tempel, kjørte sjåføren oss videre til Hot Waterfall. Der er det  varmt vann fra flere kilder som renner gjennom en skog, før den til slutt fosser ned i kulper man kan bade og kose seg i. Kulpene er dannet etter at steinene har blitt oppløst av mineraler. Mineralene som finnes i vannet er kobber, som lager den grønne fargen, og fluor, det finnes også spor av bly. Temperaturen på vannet ligger på 40-42 grader :)

Her får Niklas, med god hjelp fra sjåføren, kjenne på temperaturen på vannet:







Niklas er førstemann uti, med god hjelp fra sjåføren vår:




Igjen er jeg pysete og holder meg trygt på land:



Her fosser vannet nedover i kulpene:


Og, renner ut i denne bekken:


Lurer på hva som gjemmer seg under denne vannoverflaten:


Mulighet for et bad her også:




Godt med en kald forfriskning etter ett dampende varmt bad:



På veien til outleten lurte sjåføren på om vi ville stoppe å smake på Krabi's beste kylling, og det takket vi jo selvfølgelig ja til. Rett ved spisestedet, som lå ved veikanten, blinket han, la seg inn i venstre kjørefelt, bremset opp og stoppet. Plutselig kjente vi ett dunk, og hørte ett smell, jeg snudde meg for å se, og fikk se en mann som landet oppå bagasjelokket på bilen. Det viste seg at en moped hadde kommet i stor fart, og krasjet inn i oss. Det gikk heldigvis utrolig bra med mopedføreren, han fikk bare litt vondt i en fot. Ambulanse og politi kom, og vi måtte være med til både et verksted for å få skadetakst og til politistasjonen før vi kunne dra videre. Føreren av mopeden forklarte at han kjørte for fort fordi han ville skynde seg hjem.


Mens vi ventet fikk vi smakt på den berømte kyllingen, det var skroget av en kylling, tredd på pinner, grillet og innsmurt med BBQsaus:


Helt utrolig at jeg i det hele tatt smakte på kyllingen etter å ha sett dette kjøkkenet:


Hadde nok aldri stoppet ved dette stedet om ikke sjåføren hadde spurt oss:


Her blir skrogene tredd på trepinner:


Etter noen timer ble det endelig tid for tur på Krabi Premium Outlet Village, der var det ganske mye billig sportstøy. Jeg kjøpte meg noen treningstopper, og Niklas fant seg ett par fritidssko :)

Niklas og sjåføren ble gode venner:


Selv om det ikke ble noe strandkos og soling i Krabi, så har vi jo hatt en fin tur allikevel. Men, det blir jo ikke helt det samme uansett, så neste gang reiser jeg kun når jeg er garantert sol :)

Da har vi bare en uke igjen her nede :(  Begynner å bli litt småstressa nå, er en del ting jeg vil gjøre før jeg drar, så da må jeg vel bare sette igang :)

Ha en fin onsdag folkens!

Klem, Iren <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar