onsdag 4. juli 2012

Drømmemaleriet mitt

Etter å ha vært å sett på den høye flaggstangen på Merdeka Square, gikk vi videre til Central Market for å hente maleriene vi kjøpte for en ukes tid siden. På vei dit fikk vi se litt av det slitte og triste Kuala Lumpur, men uansett utrolig sjarmerende Kuala Lumpur. Det er forskjellene her nede som fasinerer meg mest, alt fra flotte glassfasader til gamle slitte murhus. Som dette her:






Her er vi kommet fram til Central Market:



Dette bildet stod utstilt når vi kom inn på buktikken, var ikke dette vi skulle ha i utganskpunktet.......


......men dette! Første gangen jeg var på Central Market, var jeg med den norske nabofamilien dit, Rune var ikke med den gangen. Jeg forelsket meg helt i dette maleriet med en gang jeg så det, men torde ikke å kjøpe det i tilfellet Rune ikke likte det. De gangene jeg har vært der i mellomtiden, har jeg ikke sett det igjen, og ble skuffet da jeg trodde de var tomme. Men, en gang Rune var med, spurte jeg etter maleriet, og de hadde dette på bakrommet, gjett om jeg ble glad når Rune også syntes det var kjempefint! Tror aldri jeg har likt et bilde så godt noen gang, gikk å smilte hele den dagen vi kjøpte det. Og, nå er det ferdig innrammet og pakket, og klart til å taes med til Korea i første omgang. Og, selvfølgelig kjøpte vi bildet over også, vurderte å gi det bort i gave, men det klarer jeg ikke :) Er jo drømmemaleriene mine disse:)


Her er en typisk buktikk inne på Central Market:



Kjempekoselig sted, kan gå i timesvis der inne å bare kikke:





Dette er nok et sted jeg kommer til å savne når vi flytter herfra :( Men, skal nok innom iallefall en gang til før vi drar, må hente et maleri Tony har kjøpt seg :)

Akkurat nå nyter vi late dager i Thailand :) Vi har vært kjempeheldige med været hittil, så heldig at Tony har måttet være mest innendørs i dag, ble litt vel lenge på stranden i går. Men, tror han skjønner mere hensikten med solkrem nå :) Skal lage et innlegg fra turen vår senere, har ikke prioritert å sette meg inn i overføring av bilder til iPaden enda, må nesten lære meg det før jeg skiver, kjedelig med en blogg uten bilder.

I morgen drar vi videre til Krabi, dit kommer også Rune, han sparer fridagene til Norgestur, så han har vært på jobb mens vi har vært her på Koh Samui. Men, det har gått utrolig bra å reise alene, jeg er litt småstolt av meg selv......jeg er utrolig pysete når det gjelder å være alene i fremmed land. Det har jo også hjulpet på at vi har reist såpass mye i det siste, man blir tryggere etterhvert :)

Nå skal vi nyte sola og finværet før vi drar i morgen, det er nemlig ikke meldt noe fint vær i Krabi, noe vi er forberedt på i disse regntider, men krysser fingrene for noen flere soltimer allikevel :)

Ha ei fortsatt fin uke da dere :)

Klem, Iren <3



3 kommentarer:

  1. Wishing you safe travels. I will miss visiting with you the mornings after your workout. I hope you will adjust well in Korea. Hugs
    Yvette

    SvarSlett
  2. Hei!
    hei det er sandra i fra klassen til niklas på barman,jeg håper dere har det fint!Klassen hadde en flott 4.klasse av slutning!Avslutninga var utte,vi bade grilla og fikk masse godteri og brus:D!!!Vi gikk klokka 10,og møtte 4.klassen i fra filan1.Alle foreldrene kom aervert!Og foresten vi rodde også:)
    Nå hart vi hatt sommer ferie i en litten stund,og jeg skal til Danmark den 20.7.!!!Gleder meg masse.
    hilsen:Sandra

    SvarSlett
  3. Så koselig at du har lagt igjen en kommentar Sandra :) Du gleder deg sikkert til å begynne i Fillan til høsten?! Vi kommer hjem når du drar til Danmark, men kanskje vi treffes senere i sommer. Ha en fin ferie da Sandra :) Hilsen Iren og Niklas.

    SvarSlett