mandag 9. juli 2012

Ao Nang

Torsdagen dro vi videre til Ao Nang i Krabi for å møte Rune. Jeg må innrømme at det ikke var noe fristende å dra fra Koh Samui til Krabi, der er det regntid, og jeg vil ha SOL!!! Men, jeg krysset fingrer og tær for noen soltimer, men dessverre var det ett grått vær som møtte oss allerede på flyplassen. Men, på flyplassen møtte vi jo også Rune, og det hjalp jo litt, da fikk jeg jo noen å surmule til også, hehe :)

Dagene vi var på Ao Nang, bodde vi på Krabi Tipa Resort, det lå noen minutters gåavstand fra stranden, og nærme shopping og restauranter. Her er lobbyen, rommene ligger som rekkehus på baksiden oppover åsen:


Her er Ao Nang Beach, vi lurte på hvorfor det ikke var solstoler der, men det skulle vi finne ut av senere:


Skyene på vei, men allikevel ett fint syn:


I utgangspunktet en fin strand, men litt for hustrig på denne tiden:


Ikke noen god dag for longtailbåteiere denne dagen:


Her er vi på vei til Krabi by. måtte få sjåføren til å stoppe så jeg fikk tatt bilde av denne flotte reclining Buddhaen:


Vi dro til Krabi by for å oppleve nattmarkedet, det er i hovedsak et frukt og mat marked, men de hadde også masse annet å by på. Dette markedet er ett av de beste jeg noensinne har vært på, og det beste av alt, varene hadde priser, og selgerne var ikke innpåslitne i det hele tatt. Det er så mye koseligere å rusle rundt å se da :)


Her sitter det flere barn og tegner tegninger som blir solgt:


Flotte ble de:


Denne damen lager såper, litt dullete for min del, men fasinerende allikevel:


Unge gatemusikanter:


Også en måte å tjene penger på:


Her er butikken nedenfor hotellet vi bodde på, og tuk-tuk'ene står selvfølgelig på rekke og rad:


Lobbyen på kveldstid:


Noe positivt er det jo med å dra til Thailand i lavsesongen, det er for eksempel mye mere behagelig å dra rundt på utflukter, og det gjorde vi på lørdagen. Da betalte vi en sjåfør for å kjøre oss litt rundt, og da skjedde det noe som egentlig ikke skulle ha skjedd. Det får dere lese om i neste innlegg :)

Nå er det bare ni dager til vi drar hjem til Norge, jeg gleder meg ikke i det hele tatt, blir nesten sur når jeg tenker på det :( Men, jeg får håpe det snur, er jo litt rart at jeg ikke gleder meg også?

Ha ei kjempefin uke da, noen har vel begynt å tatt ferie også kanskje?

Klem, Iren <3

3 kommentarer:

  1. Har itj nå å sei, æ glede mæ nok for oss begge æ :D å d trur æ fleir enn mæ som jær :)

    SvarSlett
  2. Så gådt å hør Reidun :) Glede jo mæ sjølvsagt t å møt dåkker ijæn vi å :) Mn, bli trist å fårlat Malaysia å :(

    SvarSlett
  3. Ser dein, trur æ å villa gjordt :)

    SvarSlett