fredag 1. mars 2013

Seonjasan

Torsdagen var det ny lerketur igjen, denne gangen gikk turen til ikke mindre enn tre topper, den høyeste var Seonjasan på 507 meter. Hva de to andre toppene het, vet jeg egentlig ikke, men de var "naturlig" innlagt i løypa vår på vei opp til Seonjasan,

Vi lerkene var utrolig heldige med været i dag, sola skinte, og det var godt og varmt, kunne faktisk ha byttet ut joggebuksa med kortbukse, og det lover jo godt :)

Her er lerkeflokken klare for tur:


Ingen kjære mor når stigningen begynner tvert:


Her har vi første stopp på veien opp til første topp:


Vibeke og Ane:


Ingen sure miner i denne gjengen nei :)


Her flater det heldigvis litt ut etter mange hundre meter oppover:



Og, endelig har vi nådd den første toppen på 452 meter. Må le litt av Ane på bildet her, det ser ut til at hun gjemmer seg under Hilde :)


Ikke store markeringen på denne toppen, så dette får greie seg:


Her er vi ved stigningen opp til Seonjasan, dagens mål, fortsatt 1900 tøffe meter igjen:



Noe man her prøver å psyke seg opp til :)


Da er vi igang:


Endelig oppe:)


Ble en lang god rast oppe på toppen, var nok rundt 16 grader i skyggen, og sola skinte, så var en god norsk sommerdag :) Skulle ikke tro at det var "vinter" for noen dager siden :)

Her er jeg med den sunne nistepakken min.....helt til de begynte å sende rundt Nidar favoritter og melkerull....Så utrolig godt med norsk sjokkis :)


Her ligger Vibeke og Ane og nyter denne vakre vårdagen:



Sjefslerken  vår:


På tur nedover fikk vi beviset på at våren virkelig er kommet, små gule blomster titter opp av marken :) Bedre bevis får man vel ikke?


Vi parkerte bilene våre  ved Geoje Natural Art Land, hvor "Svanesjøen" ligger, her er det trøbåter som man kan leie. Her er det ingen tvil om at Niklas ville ha kost seg glugg ihjel, så blir nok en tur hit, men tror ikke det åpner før i midten av mars, så må nok drøye det litt:


De fine båtene er formet som svaner, ser også at det er noen dragebåter innimellom også:


På ettermiddagen var  vi ute og spiste middag med Eva og Øyvind på Sky Lounge, de reiser dessverre hjem i morgen, så var koselig med en middag sammen med de før de dro:

Niklas spiser favorittretten Quesadilla på Sky Lounge:


Chicken fajitas på meg:


Niklas og jeg tok oss også en liten runde med biljard:


Og, som de fleste små gutter, synes Niklas dette er veldig moro :)


Deretter var det å si ha det for denne gangen til Eva og Øyvind. Det har vært kjempekoselig å ha blitt kjent med dere begge to, Niklas og jeg synes det er synd at vi har flyttet hjem når dere kommer tilbake. Men, vi treffes garantert hjemme på Hitra i sommer :)

Ellers må jeg jo bare fortelle dere hva som skjedde tidligere på dagen, hihi :) Jeg skulle jo kjøre til lerketuren i dag, men når jeg kom ned i parkeringskjelleren var bilen borte! Kjente jeg ble litt småsnurt på Rune fordi han hadde tatt bilen på jobb uten å si ifra til meg, og ringte for å si ifra hva jeg synes om den saken. Men, Rune hadde ikke noe bil på jobb! Han prøvde nok å legge "skylden" på meg og spurte hvor jeg hadde bilnøklene mine, de hadde jeg heldigvis i hånden, så mine nøkler er godt ivaretatt. Han kunne fortelle at hans bilnøkler ligger på plassen sin i gangen vår. Trodde en stund han køddet med meg og hadde bilen, helt til han ba meg kontakte management/vakter og melde bilen savnet. Men, så kom jeg på at det var han som hadde bilen sist da han kjørte til jobb på tirsdag, men neida, han hadde ikke bilen påstod han, helt til han ble litt smått usikker i sin sak. Åjoda, sier jeg, det hadde du :) Ok, da fant vi ut at bilen stod utenfor kontoret hans. Lettet dro jeg på tur, etter en liten time fikk jeg telefon fra han, bilen stod ikke på verkstedet! Men, en kollega av han mente at bilen stod ved hotellet, fordi han hadde nemlig sittet på med Rune opp til treningssenteret der på tirsdagen. Så da trodde Rune at han kanskje hadde satt den igjen der, glemt den og gått hjem, noe som også ble avklart da han i ettermiddag dro opp for å sjekke, og fant bilen  vår :)Hadde jeg ikke trengt bilen i går, så hadde den nok stått der enda :) Slik kan det altså gå, helt utrolig :)
Jeg synes jo dette er litt festlig jeg da, gøy å ha litt spenning i hverdagen :) Men, kanskje enda mere gøy når det ikke er MIN feil :)

I dag er det Korea's uavhengighetsdag, og dermed fridag fra både skole og jobb, så nå tar vi langhelg :) Denne helgen har vi faktisk ingen planer, blir bare noen små utflukter rundt omkring her på øya tenker jeg :)

Ha ei riktig så fin helg dere også, langhelg eller ei :)

Klem, Iren <3


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar