søndag 31. mars 2013

Vakre Boracay

Etter en litt smålang reisetid, landet vi på flyplassen i Caticlan i halv sjutiden lørdags morgen. Caticlan ligger på en annen øy enn Boracay, så for å komme oss over til Boracay, ble vi først hentet med denne tricyclen som fraktet oss til havnen:


Deretter var det båt over til Boracay:


Blir kanskje litt kamp om plassene i denne livbåten:


Litt kult bildet av et fly som holder på å lande, ser ut som om det lander midt i sjøen:


Så ble vi igjen kjørt med tricycle til hotellet:


I halv åttetiden var vi framme på hotellet Nigi Nigi Too, hotellet er typisk (etter min mening) filippinsk, med masse bambusmøbler og litt "rotete" stil, men beliggenheten gjør "hele" hotellet. Nigi Nigi Too ligger så nær stranden som det er mulig å komme, og hele området er dekt av sand, det liker vi :)

Her er voksenavdelingen:


Og barneavdelingen :) Niklas var så heldig å få en hel dobbelseng for seg selv:


Balkongen:


Og en fantastisk utsikt:


Før vi hoppet i badeklær, spiste vi frokost, frokosten på dette hotellet besto ikke av en vanlig buffet, men vi fikk bestille en frokostrett fra menyen innen en viss sum, og dermed kunne vi også bestille frokosten akkurat når vi ville, ikke noe stress :)

Her er baren og restauranten, og frokosten ble inntatt med sand mellom tærne hver dag :)


Første dagen slappet vi bare av, Niklas ble kjent med tre barn (søskenflokk) fra Hong Kong, og lekte seg masse med de, utrolig kjekt nå når han snakker engelsk, ikke noe problem å komme i kontakt med andre engelsktalende barn, tror nok han merker hvor kjekt det er selv også :)

Vi var advart mot den sterke solen på Boracay, og smurte oss godt inn med solfaktor 50 før vi inntok liggestillingen på solsenga, MEN skulle nok heller ha ligget i skyggen, jeg ble så brent på ryggen at jeg måtte gå i t-skjorte og oppbevare meg i skyggen i to dager :( Gutta berget, de var nok litt mere i skyggeland enn hva jeg  var, heldigvis :)

Niklas koser seg på solsenga med den malaysiske retten satay som han har savnet siden vi flyttet fra KL:


På kvelden var vi en tur på D*mall, det er handlegaten på Boracay, og en finere handlegate har vi aldri sett, butikkene og restaurantene ligger tett i tett, gjennomført stil, og også her en gate av sand:





Vi spiste på en kinesisk restaurant:


Før vi dro tilbake og fikk sett solnedgangen fra stranden, fikk også sett et sjarmerende frieri (esken med ringen ligger på sandtårnet):


Ser ut som hun ble overrasket og glad :)


Ikke så klar solnedgang, men vakkert uansett :)


På nabohotellet var det vakkert pyntet til bryllup og bryllupsfest:


Det var litt fra første dagen vår, neste dag var det litt mer fart og spenning på planen :)

Litt rart med påsken i år for min del, det er første påsken min uten Tonygutten, og jeg har savnet han masse. Det er også første gangen Niklas ikke feirer skikkelig påske, men tror ikke han tenker så mye over det, han har faktisk ikke etterlyst påskeegget engang :)

Skal prøve å få til enda ett blogginnlegg senere i dag, må det skal jeg klare å blogge meg igjennom hele påskeferien vår, er jo så masse å fortelle :)

Ha en fortsatt fin påskedag!

Klem, Iren <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar