torsdag 21. mars 2013

Seonjasan med lerkene


Ok, så ble vi igjen litt lurt av sjefslerken Rolf Johan! Vi lerkene har en egen facebookside hvor RJ legger ut turforslag eller turer til hver torsdag, slik at resten av lerkeflokken er litt forberedt på hvor turene blir og hvordan de blir. Eller, vi blir nok aldri forberedt på hvordan de blir, det er ikke bestandig like lett å vite. Men, denne gangen hørtes det ut som om vi skulle få en kosetur, for som RJ skrev på facebook:

"Det blir jorburks-områder, landsbyer, gårder og en rundtur opp i fjellsiden mot Seonjasan (s79 i GGB) og vi ender opp nederst i dalen igjen. Jeg har ikke gått turen, men vært innover der med bil. Blomstring og stor aktivitet av stedets arbeidssomme gårdsbrukere var det som møtte meg........."

Ok, kosetur tenker jeg da, bilvei, og ingen fjelltopp nevnt, så setter Runkeeper på "Walking" istedet for "Hiking", det hadde jeg ikke trengt og gjort :) Her ble det lite med bilvei, ingen arbeidsomme menn og en fjelltopp smuget inn, Seonjasan på 507 meter, den vi ifølge fb-innlegget skulle i mot, ikke på! Men, selvfølgelig, noen ganger er det helt fint å bli litt lurt, iallefall på lerketurer med herlige lerker, blå himmel, deilig vær og flott natur:

 


Her har vi nådd første punktet, trodde egentlig det var det, men her kom beskjeden: Seonjasan neste :) Men, denne strekningen har jeg faktisk gått før, en het sommerdag, så viste det var en fin tur videre, og gikk med godt mot :) Den toppen dere ser i bakgrunnen med mast på (langt i det fjerne) var jeg på min første lerketur:


Utrolig fin natur her på Geoje:


Og nå spretter det jo ut vakre vårblomster også:


On the top! Dette er min tredje tur på Seonjasan, og alle tre turene hadde forskjellig løype, denne var nok den letteste:


Miniappelsin, den skal ikke skrelles, men spises med skallet på, og det smakte....ja....appelsinskall :)


 Oddbjørg og Sidsel nyter appelsiner i både stor og liten variant:


Danske Rikke, svenske Anna og koreanske Jeehyun:


Her er vi samlet på det obligatoriske gruppebildet:


 Berta, Rikke's hund var også med på tur i dag:


Hvor er Berta?


Blomstring av azalea, den har ikke tatt helt av enda, men om noen uker regner jeg med det er full blomstring:


Fint med litt frisk farge imellom alle de bladløse trærne:


Fint med furu også :)


Etter dagens tur tok vi en rask kaffepause nede ved Paris Baguette før vi kjørte hjem, skikkelig deilig temperatur ute i dag, så godt å bare kose seg litt :) På bilturen hjem så vi denne gøyale bilen, den hadde en opptrekker bak, og kjørte faktisk som om noen hadde trekt den opp, der den kjørte sikk-sakk mellom trafikken, og knappest stoppet på rødt lys....så jo helt merkelig ut :)


Det var oppdatering fra dagens tur :) Tusen takk for nok en fin lerketur lerker, og, Rolf Johan, du må selvfølgelig gjerne fortsette å "lure" oss :)

Nå venter egentlig en større utfordring enn alle toppturene tilsammen, nemlig pakking til Boracay, vi får nemlig ikke ha med mere enn 10 kg pr. mann i bagasje, hvordan skal det gå?? Tror jeg må stjele noen kilo fra gutta i huset :)

Ha en flott torsdag dere :)

Klem, Iren <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar