mandag 8. oktober 2012

Slott, tårn og roboter

Siste dagen i Fukuoka brukte vi til å utforske enda mere av byen, Niklas hadde ønske om å besøke Fukuoka Castle, en slotts ruin og Robo Square. Rune og jeg ønsket en tur oppe i Fukuoka Tower for å få en skikkelig utsikt over byen. Så det var bare å sette igang :)

Først "frokost" på denne burgersjappa, og de hadde verdens beste løkringer, får vann i munnen bare jeg tenker på de:


Byggingen av Fukuoka Tower startet 1601, og tok 7 år å bygge, nå er bare ruinene igjen. Ifølge ruinene antar de at slottet i sin tid så slik ut:

 

Ett digert tre, nesten så Niklas ikke vises på bildet:


En del av ruinen:

Her er vi "i" slottets utkikkspunkt, fantastisk utsikt over Fukuoka:



Etter en runde rundt "slottsparken" og besøk inne på stedets museum, dro vi videre til Fukuoka Tower. Der møtte vi helt tilfeldig på familen Hagner/Grieg-Halvorsen, og vi dro sammen til toppen av dette tårnet:


Niklas og Silje:


Utrolig fin utsikt fra toppen av tårnet:







Og ingen høydeskrekk heldigvis, den blir man fort kvitt etter noen uker i Kuala Lumpur:


Utenfor tårnet, Mr. Lund:


Og, frøken Nilsen:


Her er vi inne på Robo Square, det var egentlig veldig skuffende for oss voksne, vi hadde ventet oss litt mere, men Niklas synes det var veldig gøy der.


Denne synes jeg var litt stilig, en skikkelig jenterobot:


Så var det en tur på Hard Rock Cafe for å spise middag og dessert:





Niklas' dessert, brownies med is:


Hard Rock Cafe ligger rett ved siden av baseball banen Fukuoka Yahoo! Japan Dome, her har Niklas løpt opp trappen, og står på toppen, ikke lett å se kanskje:


Og, oppdaget at det gikk en rulletrapp både opp og ned:

 

Deretter var det å skynde seg til hotellet for å hente bagasjen og dra til flyplassen. Vi er alle tre kjempefornøyde med turen, og vi syntes vi rakk over utrolig mye de dagene vi var der. Men, vi hadde nok klart og vært der enda flere dager, for det er mye å oppleve i Fukuoka :)

Da, er jeg ferdig med bloggingen om Japan :) I helgen står det en ny tur på planen for min del, og det gleder jeg meg masse til :) I dag er jeg også veldig glad, noe jeg har ventet veldig på har endelig kommet, dere klarer sikkert å gjette det??

Ha ei fin uke da folkens!

Klem, Iren <3




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar