fredag 19. oktober 2012

Oknyeobong

Torsdag er turdag, og da drar "De glade lerker" på tur :) Denne gangen har vi fått to nye lerker i gruppen, Sidsel og Sigrun, de er også Statoilfruer, og mennene deres jobber i samme prosjekt som Rune. Turmålet denne gangen var fjelltoppen Oknyeobong på 554,7 meter. Og, utsikten skuffet ikke denne gangen heller :)

Her er en glad lerkegjeng, ser RJ og jeg er noe mere ivrige i poseringen enn de andre :)



Her er en del av verkstedet Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME), det største verkstedet på øya:

 

Men, dette er nok en vakrere utsikt synes jeg, fjelltopp etter fjelltopp:


Da er nye høyder nådd:

 


På vei ned etter å ha sittet en stund og beundret utsikten og spist matpakken vår:


Der oppe var vi! Synes vi er flinke jeg :)


På kvelden var vi med familien Høgsteggen/Andersen på Meat-home for å spise koreansk bbq. Jeg har vært der en gang før, og synes maten der er kjempegod. Det er en koreansk buffe, hvor du henter kjøttet og tilbehøret du vil ha, for så å steke kjøttet selv ved bordet vi sitter. Jeg synes dette er kjempegenialt, for da får jeg hentet akkurat det kjøttet jeg liker best, når vi er ute på andre koreanske bbq restauranter er det vanskelig å bestille fra koreansk meny. I tillegg har de engelske infoskilt på alt kjøttet sitt om hvilket kjøtt det er. Så ikke noe skummelt å prøve :) 





Og, ikke minst trivelig å spise i hyggelig selskap :) Glemte jo selvfølgelig å ta bilde med all den deilige maten vi hadde på bordet.... pyttpytt :)


Da er det fredag dere, kjenner det skal bli godt å ha en helg med gutta igjen. Blir ikke så mye tid sammen i hverdagen, og at jeg i tillegg var bort hele forrige helg gjør at jeg gleder meg ekstra mye til å være sammen med de i helga :) Mangler bare Tony-gutten min, så hadde alt vært helt perfekt! 

God helg dere, så blogges vi :)

Klem, Iren :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar