lørdag 30. juni 2012

Batikk og bryllupsmesse

Etter at Niklas imponerte så veldig i batikkmaling under Koreasamlingen, har jeg hatt veldig lyst til å ta han med til Craft Complex her nede i byen. Der er det et bredt utvalg innenfor malaysisk håndverk, og en kan handle treutskjæringer, tinn, keramikk, silke, maleri osv. På baksiden av hovedbygget er Craft Village, det er som en liten malaysisk by, med masse små "hus", og det var i det ene lille huset vi skulle :) Der får alle nemlig prøve seg på batikkmaling, de får velge seg ut motiv og male batikk, før bildene tørkes og rammes inn. Alt til den nette sum av 20 ringgit (ca 40 norske kroner). Niklas og Skage malte to maleri hver, og jeg prøvde meg også på ett, det var kjempekoselig å sitte der inne å male å kose seg, og jeg håper vi rekker det en gang til før vi reiser hjem. Tony ville ikke være med på dette, men lurer på om jeg skal tvinge han med neste gang :)

Niklas dypt konsentrert:


Vakker delfinbatikk:


Her er det endelige resultatet vårt:


Så nå må vi bygge på huset vårt snart tror jeg, vi trenger mere veggplass, hvis ikke må vi slutte å være så kunstneriske :)

På Craft Complex var det også bryllupsmesse, ikke helt det samme som messene i Norge, men vakkert på sin måte:



Tror jeg må tilbake for å ta enda flere bilder en dag. Men opp i alt dette her, så har speilreflekskameraet mitt streiket :( Noen ganger virker det, og noen ganger er det helt umulig, så har brukt det lille digitalkameraet mitt i det siste, veldig kjedelig nå når vi er så mye ut å farter :( Men, håper å få fikset det før vi flytter videre til Korea.

Ha en koselig lørdag da dere! Dagen vår får dere høre om i morgen :)

Klem, Iren <3


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar