fredag 29. juni 2012

Siste skoledag og koreansk BBQ

Huff, beklager virkelig dårlig blogging de siste dagene. Det har egentlig ikke skjedd så veldig mye denne uka, vi har bare koset oss om dagene, badet, spilt squash, spist mat, spilt kort osv. Det er kjempegodt å ha Tony på besøk, merker jeg sover mye bedre om natta nå når jeg har familien samlet igjen :)

I dag har det egentlig skjedd masse. Niklas har hatt sin siste dag på Hils Learning, jeg synes det er litt vemodig at Niklas nå forlater denne fantastiske skolen, men selv er han kjempehappy over at det nå endelig er sommerferie for han også :)

Vi hadde med blomster som Niklas fikk levere til lærerne i dag, her er han avbildet sammen med Melanie og Hennie. Hennie var en av de første lærerne Niklas hadde, før han byttet til Melanie (med blomsterbukett), kjempeflinke damer begge to :)


Etter skoletid, var det tid for nytt skomakermøte. Hege, mammaen til Sondre, Niklas' venn, hadde møtet denne gangen, og der var vi 9 damer og 13 barn samlet. Barna lekte seg mens mammaene prøvde nybestilte sko, og kjøpte enda flere sko :)

Jeg fikk 3 par nye sandaler, det ene paret passet, og de 2 andre parene måtte fikses litt på, så de må jeg vente nye 13dager på :( Men, da får jeg også hentet det siste paret som jeg bestilte i dag :)

Her er paret som passet, og som ligger i eska si å venter på å bli brukt :)




Ble ganske fine de? Er litt mere til penere bruk disse, de andre tre er hverdagssandaler, skal selvfølgelig vise dere når jeg får hentet dem :)

Etter skomakeren dro, serverte Hege deilig salat og ostesmørbrød, før noen av barna dro opp på taket deres og badet i dette fantastiske bassenget:


Så var det noen timer hjemme, før alle barnefamiliene i området møttes på en koreansk restaurant like ved hvor vi bor. Koreansk mat er grillet mat, her griller de som regel mat på bordene vi sitter ved, men vi fikk velge om de skulle grille på et bord ved siden av, og fant ut at det kanskje var like så greit. Så her står de og griller masse nydelig kjøtt til oss, vi fikk også ett hav av tilbehør, anbefaler dere virkelig å prøve ut dette :)


Her sitter de voksne samlet, mens barna fartet rundt på sparkesyklene sine:


Fin samling:


Tilbehøret, som ble plassert utover bordet:


En del av restauranten, inne i disse "husene" sitter de på gulvet og spiser, så veldig koselig ut.........


.....men, vi bestilte bord og stoler, og hadde dette "huset" for oss selv:



Så, en ting er sikkert, når vi kommer til Korea skal vi spise masse koreansk mat. Og, jeg skal bli en racer til å spise med pinner :)

Ellers så har ikke Tony fått vært med på noen av disse tingene i dag, han har nemlig ligget i hele dag med hodepine og influensakropp :( Han er heldigvis bedre nå, så regner med det bare var litt jetlag.

Har jo tatt en del bilder av Niklas og Tony de siste dagene også, men Tony er ikke så glad i at jeg legger ut bilder av han på bloggen min, så jeg skal prøve å begrense det (han får godkjenne hvert bilde som blir lagt ut av han).

Da blogges vi snart igjen da :)

Ha ei riktig så fin helg :)

Klem, Iren <3


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar