onsdag 17. juli 2013

Home again

Da var det igang med vanlig hverdagsliv igjen, ikke så mye spennende som skjer her på Hitra, og været her ute gjør at man for det meste holder seg inne også. Temperaturen har ikke vært så aller verst (18 ++), men når det regner nesten konstant, så begrenser det seg uansett. Men, jeg surmuler ikke over gråværet, jeg prøver heller å gjøre det beste ut av det, huset er nesten ferdigvasket, skittentøyet er blitt vasket, garderobene er ryddet og noen besøk på hytta har vi også hatt :)

Den første uka vi var hjemme var Tony noen dager hos onkelen sin i Trondheim, da benyttet vi anledningen til å dra på hytta før han kom hjem. Niklas hadde jo selvfølgelig veldig lyst til å ha meg seg noen dit, og da var ikke søskenbarnet Signe tungbedt :) Vi lå der ei natt, og det ble ei lang natt for Rune og meg, vi har strevd veldig med jetlaget denne gangen, og var lys våkne klokken 4 på natten, så det ble en lang dag :)

Litt regn og vind stoppet ikke for en fisketur:


Og jaggu ble det fisk også:


Koser seg ute på hytta:


Niklas har også ligget over hos mimmi og bestefar flere netter, han har jo savnet Tinka, hunden deres, så mye og kunne helst ha tenkt seg å være der hele tiden. Vi har også fått låne med oss Tinka hjem, og i august skal vi passe henne ei hel helg, noe vi gleder oss veldig til :)

Her er en litt småtrøtt Niklas (jetlaget sitter i) med Casper (lillebror's hund), Tinka (mamma og pappa's) og Aisha (lillebrors svigerforeldres):


Itillegg til løyping og vasking, er det også mye annet å ordne opp i når man har bodd borte, og nå når Tony i tillegg skal flytte til Trondheim for å studere, har jeg vært veldig spent på boligmarkedet i byen. Fikk et tips fredagskveld om en studentbolig på Rosenborg, ringte lørdag, og allerede noen sekunder ut i telefonsamtalen kom de gode nyhetene: Gutten har fått hybel! Gjett om jeg ble glad, kan ikke tro det ordnet seg på første forsøk nå når det knives om hybler i storbyen :) Han er også knallheldig med beliggenheten, hybelen ligger under 2 km fra Strinda vgs hvor han skal gå :)

På mandag dro Rune tilbake til Geoje, heldiggrisen. Niklas og jeg tok med oss tantegutten min og dro til hytta for å være ei natt, der koste vi oss før vi dro hjem igjen i går :) Kay Stefan mistet også sin første tann der, og det var en stolt men paff gutt som viste fram tanna når tanten tok bilde:


Nå er ferien over for min del også, nå skal jeg sette meg med skolearbeidet mitt igjen, har to læringspartnere jeg må prøve å holde følge med, håper jeg klarer å ta innpå de igjen med noen ukes intenst arbeid.

Det var alt for denne gang, ha en fortsatt fin sommer :)

Klem, Iren <3


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar